Zdrowy tryb życia

Jak żyć długo i zdrowo?

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

W dzisiejszych czasach często nie mamy czasu, aby zadbać o własne zdrowie. Zabiegani, zajęci i ciągle spóźnieni mamy masę niezałatwionych spraw, nie odżywiamy się tak jak powinniśmy a z czasem odbija się to nie tylko na zdrowiu fizycznym ale także psychicznym. Zmęczenie powoduje pogorszenie koncentracji, niestety wpływa to niekorzystnie na życie zawodowe i rodzinne.

Często takie problemy idą w parze z wiekiem a czasem po prostu potrzeba nam odpoczynku lub zastosowania preparatów, które wzmocnią kondycję. Energii dodadzą nam wyciąg z miłorzębu japońskiego oraz zastosowania witamin z grupy B. Osoby najbardziej narażone na osłabienie i zmęczenie to studenci i pracownicy wykonujący zawody wyczerpujące umysłowo oraz osoby w dojrzałym i podeszłym wieku.

Każdemu może przydarzyć się taka niedyspozycja. Miłorząb japoński jest długowiecznym drzewem, odpornym na choroby. Dzięki swoim właściwościom wspomaga dobre krążenie i lepsze dotlenienie mózgu i dostarczenie mu potrzebnych do poprawnego funkcjonowania substancji.

Na naszą pamięć ma wpływ bardzo wiele czynników tempo życia, odżywianie a także używki takie jak kawa, nikotyna czy alkohol. Wiadomo, że wszystko w nadmiarze szkodzi dlatego warto je ograniczać. Sprzymierzeńcem lepszej koncentracji a także pamięci jest sen. Najlepiej kłaść się godzinę lub dwie przed północą wtedy sen jest najwartościowszy. Organizm regeneruje się i nabiera sił do działania. Co ciekawe nawet jeśli jednego dnia nie jesteśmy w stanie przypomnieć sobie pewnych rzeczy lub nabytej w procesie uczenia się wiedzy, sen przywróci nam pamięć. Mózg wtedy regeneruje się i wcale nie wyrzuca nabytych informacji, wręcz przeciwnie „zapisuje” je.

którzy nie mogą pozwolić sobie na komfort wysypiania, ze względu na obowiązki domowe i wykonywaną pracę się zwykle pomaga kawa. Kawa, oczywiście nie w nadmiarze, ale w potrzebie usprawnia pamięć i koncentrację równie skutecznie jak wykorzystywane w tej dziedzinie medykamenty. Pamięć i koncentrację można również poprawiać poprzez trening, ćwiczenia umysłowe i rozwiązywanie krzyżówek.